I ett gatukök...

Morsning! :)

Natten till idag kunde jag bara inte somna... igen :(
Det kändes som jag hade lagt mig i ett gatukök, där det luktar matos
och äckel :mad:
Någon av mina grannar har tydligen matlagning sent på kvällarna,
och det luktar apa, rent ut sagt!
Det är inte alls kul, och någon klampar omkring så det vibrerar i
golvet, har dom bly i fötterna eller?
*blyfot* *morrar*
Slamrar och smäller och har sig till sena natten....
MÅSTE man slamra så högt och mycket bara för att man är hemma?
Jag tycker att jag tassar omkring här för att inte höras,
och tar det fint med dörrar och annat för att INTE slamra så!
Hänsyn, heter det väl??!!

Jag är såå trött på den här *skrubben* jag bor i så du kan inte ana.
Ett rum och kök på ca 41 kvm och 2 katter också...stackars dom.
*suck*
Har ju bott här sedan 1998 till och från, nu på heltid.
Jag vill ha ett hus NU!!!

Men har man inget jobb så blir det inga pengar.
Och utan pengar och jobb så kan man inte låna och köpa sig ett hus...
*blääh*
Tror jag emigrerar nånstans, på heltid....
Nej det kan jag ju inte heller, måste ju finnas här för min ensamma pappa ju.
Kan ju inte lämna han då blir det inte nå bra alls :(

Idag har jag i alla fall varit och hjälpt han med båten,
det blir båtlyft imorgon efter lunch.
Spännande :D
Var ju med när dom lyfte upp båtarna med mobillyft,
en STOR apparat som lyfter stora husbåtar mm.
Det ska bli skönt att få komma ut på sjön i sommar, om det nu blir nåt
fint väder och sola och bada nån hel dag...
Den har inte varit i drift på några år eftersom mamma vart dålig
och sedan gick bort. Och förra året kom båten bara i sjön ingen tur.

Det är mycket med allt, och så har jag fortfarande allt och ta reda
på efter mamma. Jag är ju ensam och pappa han bara vimsar runt
och säger jag nåt så blir han sur och fräser åt mig bara.
Beter sig som en liten unge i trotsåldern ibland...*suck*
Det ÄR inte roligt alls, blir stressad och less och orkar bara inte med.
Hoppas detta blir klart i sommar då jag ska få hjälp av min moster
med allt plock, annars händer det inget alls här.
Tur jag har henne i alla fall ♥

Nej nu ska jag gå och värma lite mat, blev lite hungrig.
Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0