Kväller

Tog mig en sväng med forden idag, handla lite sen till pappa
en vända och kratta lite i stugan.
Det var fint då jag gick ut och startade forden, solen sken
och det var blå himmel.
Sen så drog det ihop sig med moln som skymde solen,
det var ingen blåst eller kallt idag i alla fall.
Skönt att ta en tur med bilen och se så allt funkar som det ska =)
Värmen är det inget fel på i bilen i alla fall, som tur är.
Kan vara skönt att ha så här i svenska sommar tider!

Har inte kännt mig så vidare pigg idag, trött, huvudvärk
och allmänt nere =(
Mycket beror nog på en viss person som tar lite för mycket
energi av mig just nu plus att jag saknar mamma
väldigt för mycket =´(
Ingen att prata med just heller, ensamt som det är.
Och att jag ser pappa inte blir yngre och jag är helt själv iallt,
gör inte saken bättre.

Känns som att livet tär på mig för mycket just nu,
eller hur jag ska säga....?!
Känns som att jag inte orkar med för mycket just nu heller,
har lite för mycket som tynger mig och tar ner mig.
Vet inte hur jag ska orka att vara själv, om det nu blir så illa..
Det känns tungt bara det, och man vet ju inte "när"
det kommer eller sker....
Saker och ting går så fort ibland och man hinner inte med
att ta saker som det kommer.
Jag är rädd, helt enkelt.

Vet man ska inte tänka så, men det kommer en dag då allt sker,
för fort, och man vill inte vara med...
Men måste finnas där, trots allt och kämpa, kämpa, kämpa..
Jag ser det för varje dag, det tär på en människa
att bli övergiven, helt själv efter många år av tillgivenhet
och närhet. Den finns alltid en där till hands och tröst,
en som fixar allt när det behövs.
Och plötsligt, finns den inte där.............!
Finns inte ord för hur mycket jag saknar min mamma,
och hur mycket vi än tjafsat och bråkat..
Så ÄLSKAR jag MIN mamma ♥

Det är tungt just nu och jag är glad att jag har en del vänner,
som jag kan prata med om allt!!
 Har ikväll pratat med en gammal kär vän som flytt till stockholm
för jobb, jag är glad för hennes skull att det löste sig till slut!
Och vad ska man ha vänner till om inte till för att finnas där
att lyssna, trösta och prata om ditt och datt =)
Jag finns här, för mina vänner, närhelst de vill och jag behövs.
Jag hoppas att de vet det!?
Jo de vet de nog, hoppas jag!

Kram nu blir det godnatt, snart ; )


Kommentarer
Postat av: Ullis

Tack gumman :) Du kan alltid ringa hit om du behöver prata av dej.. Jag finns här och jag ser fram emot midsommar :) Var ju länge sen vi hittade på nå tok tillsammans.. Kramar

2010-05-10 @ 20:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0