Fredag 7 maj

Blåser kallt som tusan men solen skiner och har så gjort hela dagen.
Synd att det ska blåsa så kallt bara!

Idag har jag tagit ut raggarbilen i alla fall, det var på tiden =)
Har ju varit så kallt sista veckorna och dåligt väder,
så jag har inte haft någon lust att ta ut den tidigare.
Men idag så titta solen fram och direkt jag slog upp ögonen
imorse så tänkte jag...
Nääe, nu ska den UT!!
Och så blev det. Riktigt skönt att få mullra omkring och glänsa
lite i solen idag =)
Jag liksom vakna till lite mera efter vinterdvalan man varit i efter
den här iskalla vintern. Börjar så smått tina upp nu när solen visar sig.

Jag var nyss ute och satte på cabben "mössan" så den inte ska frysa ; )
MEN!!! Så kallt det är ute, rena höstvädret känns det som.
Blåser "småspik" brrrrrrr!!!
Och det är snart mitten på maj...!
Fast igentligen så är det rätt så bra...att det inte blir varmt så fort.
Då kommer våren lite sakta och allt får komma och gro i lugn och ro...
kanske...?! Får väl se vad det blir för "bakslag" i år, om det blir nåt.

Känner mig lite vissen ikväll, ändå =´(
Lite sådär ensam och vill ha någon att vara med, prata och mysa med.
Känns tomt och innehållslöst just nu, och vet varken ut eller in.
Jobb väntar på mig i juli i alla fall, jag fick säsongsjobb i år,
och det känns jätteskönt och kul.
Det blir parkarbete, kul att få prova nåt nytt.
Och att få vara ute i ur och skur, kan vara en erfarenhet att
få vara med om =)
Enda nackdelen var ju att jag fick börja så sent som i juli,
då ALLT händer, ALLA får semester och så vidare....
Men men, jag får ta det, så är det ju bara. Jag får väl ta och cruisa
när Jag är ledig då i stället.

Idag har jag också varit ner till pappa och kapat lite äppelträd.
Dom började spreta omkring med grenar hit och dit,
så det var lite svårt att komma fram när han klippte gräs.
Får väl se om dom överlever min behandling ; )
Och skulle dom inte det...So what?!

Nu ska jag återgå till mitt vin som står i glaset och väntar
på att bli urdrucket ; )
Ha en trevlig helg, mina läsare

♥ ♥ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0