Torsdag em

Sådär, då har jag varit en sväng på gamla jobbet och tjöta lite.
Fikade med Åsa också en sväng, det var trevligt =)

Sen blev det en tur till ICA maxi och handla lite nödvändigheter,
mat mm. Idag blev det hemgjort potatismos och bryggarkorv,
gott gott =p
Och nu sitter jag här och är proppmätt " burp "

Passade på att svänga in på kyrkogården och kolla till så att
allt stog rätt till efter all blåst som varit i dagarna.
Och allt såg bra ut än så länge, hoppas det nu får vara så fint
ett tag till, innan de där vita eländet rasar ner från himlen.
Närmare bestämt snön =( vill inte alls ha nån vinter, usch å fy.
Fast det är klart det har ju sin tjusning det också,
men då ska det vara MYCKET snö och inte så himlans kallt.
Räcker med en 10 minusgrader, då är det nog.
Nä usch, nu pratar jag inte mer om det...!

Gick även runt lite där på kyrkogården och tittade till
Xets farmors gravplats, Rosie gick jag också förbi,
där var det lika fint som vanligt =)
Blommor och änglar ♥
Sedan gick jag förbi en plats jag nära på glömt bort...
Ja jag hade glömt bort den " skäms " =(
En arbetskamrat som jag jobbade med i många år på
mora armatur, jättelängesen.
Där såg det tråkigt ut, inga blommor alls,
gravstenen var fullväxt med sån där grå mossa så man
såg knappt vad det stod på stenen.
Skrapade bort lite med naglarna så gott det gick,
imorrn ska jag nog köpa en fin ljung och ställa dit.
Känner för att göra det, så det ser ut som nån bryr sig.
Tråkigt när det blir sån, att ingen bryr sig om de sina,
fast det finns ju säkert orsaker till att det blir så också.
Nåja inget jag ska grubbla över, jag ställer dit nånting iaf,
och senare då det blir dax för det så får jag väl tända
lite ljus där också då.

Näe nu blev jag så trötter efter maten så jag tror jag slappar
en stund, har lite småont i huvudet, men det går över.
Det är nog bara för jag inte ätit nåt innan idag.
Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0