Lite sorgsen

Idag var det mulet och grått när jag klev upp ur sängen,
lite trött och seg har jag varit hela dagen.
Varit in till mora och grejat lite, följde pappa och handlade lite.
Sedan var vi på kyrkogården och gjorde lite höstfint där.
Vi köpte rosa / lila ljung och silverek och planterade
hos farfar, farmor & mamma.
Det blev så fint, medans vi var där kom även solen fram
och värmde lite, men det blåste friskt idag.
Var lite småkallt och kulet ändå, bara att konstatera att hösten
har knackat på och vill ge sig tillkänna.
Löven har börjat gulna och falla av träden nu också, trist.

Höstdagjämning idag också, dag och natt lika långa,
ska det väl vara då...
Usch, vill Inte ha nån vinter.
Känns vemodigt just nu då mörkret kommer mer och mer,
det ska bli jul och allt det där... tycker inte alls om det nu.
Och om en vecka så skulle lilla mamma fyllt år,
känns heller inte så kul nu när hon inte finns hos oss mer.
='(

Nä just nu känner jag mig inte så uppåt, och jag funderar på att
ställa undan pärlan till helgen också.
Beror på väder och vind då.
Det kan ju bli fint nån dag, och då kanske jag vill ta nån sväng,
en sista gång för i år.
Tror inte det blir något mer kul nu iaf att fara iväg på,
beror på om " nån " hittar på nåt typ som i lördags.
Åka iväg ett gäng bilar på nåt skoj... det visar sig.

Har precis fått i mig lite jordgubbskräm och mjölk och macka,
det var gott. Orkade inte göra nån mat ikväll, då jag varit och
ätit med pappa idag på fmma, paltbröd och fläsk =p
Det är smaskens det.
Nä nu ska jag se vad jag ska hitta på här, har tvättat en maskin
idag igen...åt pappa idag.
Nu hänger det ute på tork, ska väl ta in det till kvällen.
Tror inte jag känner för att göra nåt mer idag,
blir väl slappa i soffan eller nåt...

Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: dorran

kul att du har börjat blogga igen!!

2009-09-23 @ 11:24:01
URL: http://diezeldoriz.blogg.se/
Postat av: Kicki

Tack dorran =) kul att höra.

2009-09-24 @ 10:18:50
URL: http://fordgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0