Avslutningstur

En härlig höstdag med fint väder och lite sol och värme.
Har varit på tur med fåårrden, pappa och en massa andra
finbilar idag till Grönklitt där vi avnjutit en god buffé.
Sedan åkte vi nåt som heter turistvägen, vi åkte genom orsa
ut på vägen mot furudal, där tog vi av mot stackmora (tror jag det var)
Sedan ner genom bergkarlås och neröver så vi kom fram vid
lasarettet i mora.

En fin och trevlig dag som avslutning på säsongen,
snart är det dax för " pärlan " att vila igen över vintern.
Så trist nu när säsongen är över och det blir mörkt och kallt =(
Tycker Inte om det alls, blir deppig och nere ... men det är
jag väl inte ensam om, vet jag.
Längtar redan till våren då jag får ta ut " pärlan " igen,
det är såå härligt få starta i den och åka ut i solen och bara njuta.
Trivs bäst med sommaren och allt som hör till, bilar, cruisingar mm.

Nåja, det är rätt fint med årstiden också, kanske tur vi har det,
då uppskattar man sommaren mera, kanske... ?
Kanske inte så kul att ha sommar jämt, fast hade man det skulle
vi kanske inte förstå annat... ?
Vilket svammel det blev nu =/

Jaja, nu ska jag bara ta det lugnt med lite vin, en liten skvätt
jag hade kvar. Sen blir det nog cider resten av kvällen.
Har inte nåt inplanerat alls nu ikväll, har väl inte så stor lust
heller med nåt.
Har kännt mig vissen och nere nån vecka nu =(
Saknar lilla mamsen en massa och skulle behöva henne att
prata med ibland... suck... det är inte så lätt vissa dagar.
Vissa saker behöver man prata med sin mamma om som inte
en pappa kanske kan svara på, eller vet nåt om...
Eller kanske rent utav inte alls har nåt att göra med...
ja ni förstår säkert... kvinnliga saker, alltså...

Inga jobb i sikte heller, det är också en orsak till att man blir nere
och deppig, svårt med ekonomin och svårt att få ihop till allt
som ska vara i ens vardag. Men vad gör man... ?
Finns ju inte så mycket man kan göra, jag är ju inte ensam
om att vara utan jobb iaf, det är ju en tröst iaf.
Att det finns fler än jag som har det tufft, får lov att tänka så
annars blir jag tokig.
Vad ska man göra? Funderar mycket på allt, flytta för långt kan
jag bara inte. Då blir ju lilla pappsen ensam helt, det skulle inte gå.
Pendlingsavstånd kan gå, men blir nog tungt i längden...
Jaja det löser sig nån gång, tror jag. Förr eller senare så vänder det.

Nu är det iaf hockey säsong igen =)
Det är iaf En positiv grej som jag tycker om att göra och se på.
Vi har ju haft 2 raka segrar nu iaf, och det är RIKTIGT härligt ♥
På onsdag är det dax igen att möta AIK hemma...
Riktigt spännande nu är det, och kul.

Nä nu ska jag sprätta en cider för nu tog vinet slut.
Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0