Vårslaskväder

Plus 3 grader ute och slask, är våren på väg lite sakta nu?
Hoppas det, vill inte ha mer snö, nu ska den bort,
bort, bort tycker jag.

Jaha, ikväll gäller det...igen...sista matchen...kanske...
Hoppas ju på vinst förstås, så vi får vara med lite till,
blir ju tråkigt annars...vad ska man göra då?? =/
Ja, iofs så har jag ju massor att göra...kom jag på.
Ska ju plocka och rensa hos far...suck =(
Vill helst slippa, men måste väl ta ett riktigt krafttag nu snart.
Ska prata med moster om hon kan hjälpa mig,
för jag känner att jag orkar inte själv.
Det är bara det att det är så mycket denna månad,
födelsedagar mm.
Sen ska min kusin gifta sig, kommer inte ihåg när...
Och så hockey nu då...jaja det ordnar väl sig på nåt vis.

Jag känner mig orolig i kroppen, nervös och stressad för allt.
Dels saknar jag mamma så oerhört, pengar fattas alltid = inget jobb,
Finns inga jobb att söka nånstans, oro, oro och åter oro.
Hur ska det gå, vart är vi på väg, vart ska detta sluta
om det fortsätter så här, med varsel hit och dit???
Sånt tär på en människa, det tar kraft och energi från en.
Man vet inte vart man ska eller hur man ska klara sig...
Det är mycket med allt, men hur det än är så
är jag inte ensam om detta elände.
Det är ju många som är utan jobb och allt det där,
och så finns det ju de som har det värre.

Nu går vi mot ljusare tider, dagarna blir längre och längre,
våren kommer snart och det blir varmare =)
Det känns iaf skönt nu i allt detta elände, ändå.
Snart får jag ta ut fåårrden och pyssla om den, och vårstäda
och putsa och dona, då får jag annat att tänka på ;o)
Det ser jag fram emot enormt mycket ♥
Nu ska jag fika gott kaffe, sen duschen och
sen göra mat och invänta tid för hockey igen =)
Hockey nerverna börjar redan spöka ;o)

Ha en bra dag!
♥ KRAM ♥


Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Åh beklagar det som hände din mamma :(



Man kan ju säga att vi har haft tur då det upptäckts så pass tidigt på min pappa ändå. Han har varit på sin första behandling idag och mår bra efter den i alla fall. Jag tror det kommer gå bra just eftersom att dom upptäckt det så pass tidigt ändå!

2009-03-04 @ 13:46:48
URL: http://Wysteriiasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0