Slask och blask

Snöslask, plask och blask väder och småsnöat hela dagen,
ska det aldrig sluta snöa?? Nu tycker jag det får räcka
och försvinna, men men...
Skitigt och slaskigt efter vägarna, usch och fy.
Varit in till mora idag en sväng och gjort stan med lilla
pappsen, tyckte vi behövde ut och strosa runt lite.
Sen var vi upp till ICA - maxi och handla lite nödvändigheter,
och strosa in på ÖoB en vända också.
Trevligt, trevligt, sen var vi hem och fikade lite och nu
är jag hemma igen. Trött som ett as idag, sov så dåligt
inatt, bara mardrömmar om allt möjligt konstigt,
och jag vaknade flera ggr under natten, suck...
Sen att det är sånt dåligt väder gör ju inte saken bättre,
blir trött och bara gäspar när det är sånt väder ute.
Bättre när solen skiner och det är lite varmt och ljust,
då får man mer energi och vill göra något.

Imorrn ska jag nog ta tag i lite plockande igen,
i mammas saker, måste, måste, måste.
Känner mig sååå stressad för det, för jag vill inte egentligen.
Men vem ska göra det annars?
Och eftersom pappa inte har råd att bo kvar, så måste det
även packas, sånt som ska vara kvar inför en flytt.
Pust, jaja börjar man nån gång så går det väl an, kanske.
Får väl börja med att packa det som ska vara kvar,
sen se över det andra som blir över, kanske...?
Jag vet inte, och jag blir bara yr i huvet av allting.
Jaja, det är väl bara att finna sig i det,
men det är jobbigt, alla minnen osv...
Men det blir nog bra när allt är packat och klart,
och flytt avklarad så har man bara ett ställe att koncentrera
sig på, och plocka utifrån det..bla bla bla...
Snurrigt det här...

Skulle vilja ut och gå, just nu...men...nää...
slask och halt är det säkert också, vill inte riskera att
ramla, det gör ju så ont då.
Kan ju bryta något och slå sig fördärvad,
det har jag inte tid med nu inte.
Får se vad vädret säger imorgon, blir det sol
kanske jag tar en rask promenix innan jag ska
börja med allt plockande, får se imorrn då jag vaknar.
Nu ska jag ta tag i tvätt här, sen blir det nog inte så
mye mera idag, soffhäng tror jag.
Får se om det är något bra på tv, det visar sig.

Ha en bra och trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0