Plock, plock, plock...

Phu, nu har jag tillbringat hela eftermiddagen till att plocka
i garderober, skåp och lådor...blääh...
Kastat en massa så nu står det en massa säckar fulla
med trasiga gamla kläder och gamla buttar och grejor
överallt hos pappa. Packat nån kartong också faktiskt.
Händer lite när man väl börjar, men det är gruvsamt innan
man kommer igång. Men sen går det utav bara farten...
Varit där nu sen halv 1 och åkte hemåt strax efter åtta ikväll.
Lång dag blev det, får se imorrn vad jag känner för när
jag vaknar...kommer nog vara helt slut känner jag redan nu.

Ska snart lägga mig i sängen tror jag, orkar nog inte se
på nån tv ikväll, då somnar jag väl bara ändå så.
Det har snöat mest hela dagen idag, riktigt busväder
och så blev det kallt nu på kvällen så bilen hade frusit
ihop och såg ut som en igloo.
Lite halt på väg hem också, men det gick bra ändå.

Hoppas det blir bättre väder imorrn så man kan vara
ute en sväng och ta en promenad kanske.
Skulle vara skönt, men det visar sig imorrn då man vaknar.
Skulle behövt vara en hel dag i stugan också och
plocka i allt där ute också...
Men men, jag får se vad jag orkar imorrn, som sagt.
Har ju att göra här hemma också en hel del,
så jag får se vad som händer.

Näe, nu får det vara bra för idag.
Godnatt och sov så gott.
Hoppas ni haft en bra dag?!
Kram...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0