Ny vecka igen

Ja då var det en ny vecka igen då, nya utmaningar och sysslor.
Var ner och kollade till fåårrden igår, den vill UUUT, sa den.
Snart, om en månad sådär, OM snön försvinner nån gång.
Men det gör den nog, förhoppningsvis.

Tråkiga nyheter att läsa idag också, angående vad LIF nu
måste gå igenom pga att en spelare blev så illa tacklad igår,
när dom spelade mot Rögle.
En av LIF;s backar Niemi blev så hårt tacklad av en Rögle -
spelare att han nu har allvarliga, kanske livshotande skador.
Hemskt och fruktansvärt, står om det i både
Expressen ← och → Aftonbladet ←
Det är inte några fina bilder man får se.

Jag är ingen LIF - fan, jag lider med han och hans anhöriga.
Sedan tycker jag, personligen, att den Rögle - spelaren
ska bli avstängd, helt klart.
Har tittat på en del från tv om detta, och som jag ser det,
tar han verkligen i för att göra tacklingen så hårt.
Hoppas verkligen att Niemi klarar sig, han är iaf en
människa och ett liv och har säkert familj som behöver honom.
Måste ju finnas regler för sånt här, det ska ju inte behöva
hända, tycker jag. Visst dom kan tacklas och gruffa på
varandra, men varför ska det vara så hårt och tufft
så spelarna blir skadade och får men för livet?

Nåja, vad kan / vet jag om allt...
Nu ska jag åka till mora en vända, få se om jag orkar
ta tag i nånting idag...plocka med nånting.
Ha en bra dag!

♥ Peace and Love ♥


Kommentarer
Postat av: Kjelle

Tjabba!



Grattis på Fylla År-dagen i morgon...HippHippHipp...

2009-03-16 @ 22:08:01
Postat av: Kicki

Svar till Kjelle

Tack, tack min vän =D

2009-03-16 @ 22:18:47
URL: http://fordgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0