Det var den dagen...

Pust...nu är jag helt slut i huvud och kropp.
Har varit hos pappa hela eftermiddagen och plockat och plockat
i en massa saker, men det börjar synas i högarna mamma
har sparat och som legat en massa år.
För nu minskar dom och det blir en massa som ska bort,
som inte är något att spara, gamla slitna kläder mm.
Det får bli puts trasor till bilar å sånt, det går åt.

Jag har tagit med mig en hel väska full med gamla fina
klänningar också, och nu har jag provat alla här sen jag
kom hem ikväll, skojsigt var det.
Och jag har fånat mig framför spegeln och provat en massa
grejor som skärp, och olika sjalar till dom osv...
Så jag har haft en riktigt rolig kväll för mig själv och
manekängat här nu.
Dom ska bara strykas till och fixas så dom blir fina igen,
och jag kan ha dom i sommar när jag åker i min Fåårrd.
Ska bli kul att fixa till och göra något annorlunda i sommar.
Har pratat med en del " brudar " som är villiga att
" klä upp sig " lite i stil med bilen och åka på nån träff.
Ska bli riktigt kul, om det nu blir nånting av med det.
Jag ska då göra det, om jag så ska åka själv, haha...

Jag ska väl ta kort på klänningarna och lägga upp här,
när jag har ork att stryka dom först.
Jag har blivit galen i 50 - 60 talet just nu, så det ska bli
kul att fixa med sen.
Och så blir det väl till att " plugga " på lite frisyrer
och hur man sminka sig på den tiden.
Jag har hittat en del när jag sökt på det, och det var
hur intressant som helst att kolla på.
Jag hittade en makeup artist på youtube som jag tyckte
var superbra, och visade bra hur man går tillväga.
Lägger in den här, sen finns det en massa andra
kul saker hur man fixar frisyrer också.
Hon heter Kandee Johnson, Mycket intressant tycker jag.
( Klicka på hennes namn så kommer ni till hennes blogg. )
Nu blir det gonatt, tror jag, om jag inte hittar nåt mer
kul att spana in på youtube, förstås.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0