Sorg o trött

Idag är det ett år sen min lilla snutta Alma blev påkörd ='(
Fredag 25e januari 2008 kl. 15.50
Saknar henne nåt så kopiöst, letar henne än.
Hon var en exemplarisk liten dam
(som en kattvakt sa en gång)
Liten söt mjukis, gosig och snäll.
Hon kom när man ropa / vissla eller
skramla med "knapriskartongen"
Det känns ännu att hon inte finns hos mig,
fast det gått ett år, just idag.
='(



♥ Älskar Dig för alltid min lilla gumma ♥

~ * ~

Gårdagen torsdag 22a januari begravningsgudstjänst
för lilla mamma ='(
Då var det precis en månad sen hon somna ifrån oss.
22a december 2008 ='(
Det gick ganska bra...ändå. Det var så fint alltihop,
men jobbigt, så klart.
Min lilla mamma vad jag saknar henne....
Vid minnesstunden efteråt hade jag skrivit ihop lite
som jag plockat från olika dikter jag hittat.
Det var inte ett öga torrt då prästen läste upp det.
Och jag ska dela med mig av det här, för er,
orkar inte skriva mer just nu.
Ni får ha en bra fredag alla, Och...
♥ Var rädd om Er! ♥
~ K R A M ~




Mamma till Minne

Mor, lilla Mor,

Vem var väl som Du?

Ingen i hela världen

Allt är nu tomt och tyst efter Dig
Du möter mig inte mer som förr

Välkomnande där hemma

Vid hemmets kära dörr.

  

Där hörs ej mer Din stämma

Din plats är tom vid fönstrets karm

Där Du väntat mig så ofta

  

Du var så god, Du var så glad
Många vackra minnen
Du nu lämnar kvar

Så sorgsen i mitt sinne

Din strävan är nu slut

All smärta är borta

Och Du får vila ut
Sov i ro, Du lilla Mor
från all livets smärta

Din kind ej mer jag smeka kan

Ej trycka Dina händer
Den sista hälsning jag nu kan ge

Är dessa ord

Tack för allt Du gjort

För kärlek rik och stor

För omsorg och all möda
Tack Älskade lilla Mor

  

Kram Kram

Från Din egen Lilla Christina!

©
Skrivet av mig själv


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen!



Så fantastiskt fint och känsligt skrivet.

Jag förstår att inget öga var torrt då folk hörde detta.

Rörande är det.

Förstår att din dag varit tung och med många känslor och tankar som det blir vid såna här tillfällen.



Var rädd om dig//KRAM!

2009-01-23 @ 16:37:17
Postat av: Susanne

Skickar en stor kram till dej i din sorg.

2009-01-23 @ 22:21:47
URL: http://lights.weblogg.se
Postat av: Katarina

Titat på mora torget. sär vill en ha kattungar.

2009-01-24 @ 19:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0