Rensat, plockat, sorterat...

Fortsatte idag med operation rensning hos pappa,
ja jixes va me prylar, kläder och allt möjligt man hittar
i all bröte. Men det är ganska så spännande också,
har hittat en massa gamla kläder...
Troligen nåt som mamma eller mormor haft i unga år =)
Men mycket skräp också =(
bara å slänga, trasigt eller så skört att det bara
går sönder av att titta på det bara.
Kan int spara på allt, mycket som är för smått för mig också,
får väl lägga på hög och se om nån vill ha det.
Gjort i ordning " loppis kartonger" nu också,
sånt som kan gå att sälja...kanske.
Finns så många som köper sånt där så det går säkert bra.
Tänkte jag skulle ha gårds loppis i sommar, då jag
plockat ihop det som inte ska vara kvar.
Så får det bli med det, får vi in nån krona på´t så e ju de bara
bra, istället för å slänga bort eller skänka bort allt.
En hel påse full med " trasor " som är bra att putsa bilar med =)
fick jag ihop, och mer blir det, gamla trasiga örngott / lakan
mm mm mm ....

Uschiamej va mycke å ta reda på =/
Men men det blir väl så, kan va bra å ha...
och så sparar man hur länge som helst.
Nu när jag kom hem har jag ägnat åt att tvätta nå gamla
vit skjortor som jag hitta långt under en hög med kläder.
Vart en full maskin bara det...
Får väl se om det går att använda, kan ju sova i dom
i sommar =) svalt och skönt tyg ;o) hehe...
Återstår att se va de blir av det...helst vill jag sova utan
nåt när det är för varmt...Oops =O
Hrmpfff, dä va en annan historia =p

Nu blir det TV - soffan
Gokväll och gonatt
=)


Kommentarer
Postat av: Lifare

så att du inte glömmer!

http://www.leksandsif.se/4251.php

...men jag är fortfarande en vän..till trotts..

2009-02-06 @ 21:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0