Mera snö...

Nu snöar det igen =( nu får det väl räcka...
Igår kväll var jag ut och skotta fram bilen, den var totalt
översnöad. Sen hade dom plogat parkeringen så det var
en hög snöplogkant bakom bilen, tungt - packad snö *mummel*
För att inte tala om all snö runt huset, och INGEN av de inneboende
här har varit ute och skottat >( suck.
Vad är det för slöhögar som inte orkar gå ut och ta snöskyffeln
och hjälpa till? Skamligt, verkligen.
Så jag fick skotta runt hela huset...nästan...
För jag orkade inte göra allt, svetten rann och jag var helt
färdig, så jag lämnade en bit här nedanför mig.
Han som bor där får fan pulsa, inte fan skottar han...aldrig!

Nääe, nu får det bli VÅR så det här försvinner nån gång.
Men jag måste då säga att, så här mycket snö har jag inte sett
sen jag var liten...tror jag.
Det är hur mycket snö som helst nu, det är jättefint,
det klagar jag inte på. Men nu känns det som det räcker,
är ju inte så kul att skotta åt ALLA som bor här.
När ingen annan gör det en annan gång...t ex.
Men jag tänker inte pulsa varje gång jag ska gå ut till
postlådan, slänga sopor eller gå till bilen.
Så då blir det ju så då...
Kicki " holkens " lilla hustomte =)

Nåväl, idag ska jag knöla mig in till Mora, till trotts.
Jag ska in till pappa och plocka lite i mammas rum.
Har inte gjort det på ett tag nu, och nu börjar det bli lite stressigt.
Pappa måste flytta och det är huuur mycket grejor som helst,
överallt....
Så nu ska jag klä mig och åka in så jag hinner med lite idag.
Blir väl att åka över selja, enklast för det är nog ingen kö där iaf.
Får se hur det ser ut när man kommer in till centrum =/

Ha en bra dag!

* KRAM *



Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag håller med dej!!! Jag gillar inte kylan men däremot skottar jag gärna snö, men nu får det vara nog!!! Hit med våren genast :-D



Tack för tipset angående bloggdesign, jag har kollat in den sidan så det blir nog bra. Jag har bara inte gett mej tiden för det, kanske blir nu när jag är hemma några dagar igen :-(



Sköt om dej goa gumman! KRAAAAAM :-)

2009-02-23 @ 16:45:50
URL: http://lights.weblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0