Besiktning...

Oj redan torsdag...jixes vad det går fort...hinner inte med ibland.
Sen är det ju så fint väder ute nu så man kan inte vara inne då,
blir väl glest med bloggandet framöver kanske...visar sig väl = )

Jaha, idag fick jag lov att besikta en stycke Ford också > (
Jag trodde väl att jag skulle in med den till hösten,
men icke...
Jag ställde på bilen förra lördagen och igår kom ett sånt där fint
litet vitt kuvert, från Transport Styrelsen...ja det heter så nuförtiden.
Vägverket har visst bytt namn sådär bara.
Ja, och i det där brevet stog att fordonet har körförbud...?!?
Öööh...gissa om jag såg ut som en fågelholk i ansiktet då jag
gång på gång läste dessa ord = O
De var som ett slag i ansiktet och allt bara rasa samman
för mig, jag vart helt handlingsförlamad och bara skaka...
Va Faan, skämtar dom med mig eller...??
Det blev till att ringa runt hit och dit och alla vart lika förvånad som jag.
Men iaf så fick jag hjälp med att få en tid och besikta idag,
och igår vart det akutgenomgång av fåårrden och kolla
bromsar mm så det var klart.
Phu...vilken pärs...arbetslös och less på allt som jag är just nu,
så kommer det sånt här bara, mitt i allt skit.

Nåja, besiktad nu iaf...EN månad...MORR > (
Vart förstås en 2a, men som SKULLE ha varit en bra att veta...
Krängningshämmare som var glapp på vänster.
Jaja, det var iaf inget allvarligt och något större fel på bilen,
dom tyckte väl den var så fin så jag får lov att åka in och visa upp
den en gång till HAHA = )
Så måste det ju vara...eller också hade dom slut på kaffet,
så dom måste få 200 kronor till av mig...SUCK.
Ähh, men sen så är det iaf bara att åka i 2 år från och med det.
Så kan jag vara lugn för det iaf.
Det är bara det att sånna här bakslag svider lite när man inte
mår så bra o.s.v...

Det värsta vara väl att man INTE visste om detta, och tydligen inte
transport styrelsen heller...eller ja, Vägverket...
För jag fick ju skattemärke till den förra året, och det får man ju
normalt inte ut om bilen är obesiktad.
Hehe, konstigt och rörigt det här...men den var bara Reg.besiktad
när jag köpte den, sen har det väl sett ut som att den var
kontrollbesiktad i alla papper och sånt...lustigt...
Fick höra en till idag som också fick samma sak på sin...
Besiktad igår...körförbud Idag...!?!
Nä, det där är rörigt och knepigt...hehe.

Nu är jag trött i huvet efter denna röriga dag...
Jag ska försöka komma isäng snart för imorgon ska jag bort...
Inget trevligt alls jag ska på = (
Ska till Edsbyn på begravning...en släkting till oss.
Usch det har varit så mycket sånt här trist i vinter, vet snart inte hur
mycket man orkar ta...hoppas det blir lugnt sen ett tag framöver.
I september gick en av min farmors systrar bort,
i november min farbror,
i december min mamma,
nu i mars farmors systers man ( hon som gick bort i september ) ,
nu i april ännu en av farmors systrar...
= ' (
Fy, nu får det räcka ett tag framöver...läänge...
Inget roligt alls nu, det tar på orken och krafterna, känner jag.
Sen i slutet på maj då ska vi ta ett sista farväl av mamma...
Urnsättning då... lilla mamma = ' (
Fan också!
Saknar mamma såå ♥

Natti, natti
!

...blev mycke de här...


Kommentarer
Postat av: Anki

Hej Snäckan! De va inte igår.. :)

Sist jag såg dig var på buggavslutning på ishallen i Älvdalen för säkert 100 år sen eller nåt..

Tråkigt med din mamma! kram om

Hoppas vi kan höras eller nåt



Kram på dig!

2009-04-29 @ 08:02:22
URL: http://anqiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0