Saknar sommaren

Satt här och fundilerade lite, kom onekligen in på sommaren som gått.
Jag saknar denna sommaren, jag har haft sååå roligt i sommar =D
Jag fick ett mycket trevligt besök av min goaste vän från Växjö,
hon kom här med tåget och anlände den 16e juli kl. 21.37 på
 station här i mora. Hon fick iaf åka i min cab därifrån hem till mig,
men det var lite kallt så jag behöll taket på då, sorry för det "gumman"

...anländer på station

Vi hade iaf en jättekul vecka då hon var på besök, vi var till Nusnäs
och kollade trähäst tillverkningen också. För det tyckte jag att hon
skulle få se, även jag tyckte det var kul för...Hur ofta är man dit
trots att man bor i Mora?? Typ Aldrig...
Det är fint där ute mycket att titta på och intressant, besök det
för det är sevärt även om man inte tror det.
När vi var klara så vart det några foton tagna som bevis på detta =)

Trähästtillverkningen

Ja...det där ska väl vara Jag då...Typ...MEN Lena...Jag vill ha
kortet jag tog på DIG också!! ( uppmanar ) ;)
Nåväl, vi var också på Zorngården här i Mora och tittade,
även det ett mycket sevärt mål som man kan kika på.
Så fint där inne där Emma & Zorn bodde, dom har även
utställning bredvid med hans tavlor han målade under sin tid.
Men där gick vi aldrig in, vi såg bara själva boningshuset som sagt.
Tyckte vi hade en trevlig dag där jag =)
Denna bild tagen utanför där man går in till Zorngården bredvid
Mora kyrka...



MEN DUU, Lena...Jag vill även ha bilden på DIG här...!! ;)
Jodå, vi gjorde ganska mycket iaf under veckan hon var här...eller hur?
Ja, nu var det ju väldans synd att vädret inte var bättre alltså,
för vet ni vart vi hade tillbringat dagarna då?? Hihii..
JO, i Muzi tjärn förstås...gud så synd att vi inte fick vara där uppe mer.
Det är så underbart att vara där och sola och bada, när nu vädret
tillåter alltså. Jag mer eller mindre BOR där uppe när det är
sol och varmt, jag kan inte vara hemma då...måste vara vid vatten
så jag får svalka av mig hela tiden...
Mja..nån bild därifrån...HAHA...skämtar du eller??
Nääe du, den "skräcködlan" sparar jag för mig själv *asg*
(ja, det är en enda bild därifrån, och den är på MEJ)
Fy för den lede...>( huga ligen =P
Den lägger jag minsann inte upp här,
då blir ni rädd skulle jag tro =P

Och med tanke på Mora så kom ju vasaloppet, det fruktansvärda
som händer en hel vecka varje år i början på mars...FY TUSAN
Jaa, jag säger så för jag bara hatar det >(
En heeeel vecka ska stan vara avstängd för detta vansinne
som pågår en heeeel jäkla vecka...och bara spyr ut avgaser
från både bilar och bussar. Folk trängs med diverse
skidor och stavar, pekandes åt alla håll och kanter...
Blääh! =(
Jaa, ursäkta mej...men jag får inte ut nånting av detta vansinne,
och snart är det dax igen...eller ja, det står inte på iaf.
Nåja, nog om det!
Lena har iaf inte sett själva målgången live, så Why not?
Vi gick ju dit och självklart ska det vara en FIN bild
på henne då hon "går" i mål ;)
Wiiiihaaa, HEJJA Lena!!!
You dit it *puss* =D



Haha, ja inte nog med det så vart det väl utgång en kväll också =D
Partyy, partyy wiiiiihaaaa.
Och då skulle det ju visas vad jag inhandlat för utstyrsel
med tanke på 50 - 60 tals kläder...YeaH.
Here i am, tjohooo...
Ja inte för att det blev av att få använding för denna klädsel
i somras inte. Nääe, för jag ämnade faktiskt ha det inför
Classic Lady på Classic car week i rättvik...
Meeeeen hallååå, vad kosta inte det nudå?
Jo, en massa slantar som jag tyckte vart för  mycket.
Så även de som ämnade åka med på denna attraktion...
eller vad man ska kalla det?
Vad då 300 spänn för starten, sen konstar ju bensinen
en jäkla massa också....nej fyy tusan, det blev inte av.
Men iaf så har jag nånting inför nästa sommar som kanske
kan komma till använding, hoppas jag iaf.

...provar kläder ;)

Hehe, ett litet tokkort taget i mitt kök innan vi gav oss iväg
på festen vi skulle på =)
PUSS på Dig Lena...hihii ;)

...på Lena ;)

Lite suddigt kanske...haha...VAD beror det på tro??
Hmmm...

Jaa, så kom då dagen som inte alls var nåt rolig =(
Lena skulle åka hem... men jixes vad tråkigt det var alltså.
När tåget lämnat perrongen...sätter mig i bilen...och tårarna
kommer =O
Men snälla nån, människa...vad e de med mig??
Haha, jaa ärligt talat så var det inte alls kul...jag skäms inte för det.
Jag är bara ärlig och jag hatar sånna avsked... =(
Jag VILLE inte att hon skulle åka hem alls...
USCH vad tråkigt det var den dagen...buuhuuu.
Och JAG SAKNAR DIG, goaste vännen min!
Bara så DU vet det. Hoppas VI kan göra om detta nån
mer gång, jag vill verkligen det.
Men DÅ får du baske mig ta med dig SOOOOLEN & värmen!!!
Som du så fint lovade ;)

...på station

Usch vilken skata som hamnat på bild =P
Fyy tusan...
Hemgång vart den 22a juli kl. 12.22 sådär...

Nåja de va väl liite från sommaren iaf...
Nu ringde de här och jag ska tydligen följa med ut en vända..
Vet inte varför, men men...så kan de va ibland.
Inget kul att sitta här inte och uggla för sig själv =P
Ha en nice kväll, alles.
Vi hörs imorrn igen..
Tjo!!
=D


Kommentarer
Postat av: Lena

My good vilken blogg. Kul kul att minnas tillbaka men varför lägger du inte upp fotona på badpinglan vid "Mus"tjärnen???? DU kan ju bli UPPTÄCKT av någon bikiniagent vet ja!!!! ASG Tror säkert det kan vara jättemysigt där men INTE när det börjar MULLRA som det gjorde efter tio minuter....MEN jaga världens STÖRSTA bromsar på stranden hann jag i alla fall, och det med elfångare hihi Lägger in det i mitt CV S

Ja det var en mysig och trevlig vecka, minns

speciellt Rockabillyrockarumpankvällen HAHA svettigt värre. Kan bara hålla med, det var roligare att komma till dig än att åka hem igen. Men det "går fler tåg" men först får vi väl se om vänskapen består när hockeyallsvenskan är färdigspelad blinkblink Hälsa pappsen och tacka för rundturen i ishallen. Lovar att ta emot ditt MIK med ett taggat lag nästa söndag. RÖÖÖÖÖDA GUUULA BLÅÅÅÅVLHÅÅÅÅÅÅ PÖSSIPANNANPINGLANMIN PS Skickar lite fler foton när jag hittar igen dom

2008-10-19 @ 11:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0