Arb.lös dag 2

Isch vad kallt det är ute idag, - 1 när jag klev upp före 9.
Huuuga vill inte ha vinter än, vill ha sommar och varmt.
Jaha, tro vad man ska göra idag då....?
Ta och plocka ihop utemöblerna kanske,
blir väl inte att använda dom mer i år.
Hmm, skulle behöva städa förrådet också...
går inte att komma in där just nu, fullt med grejor.
Bilgrejor, stora däck ligger i vägen...får inte plats
med en fot där inne ens.
Usch, jag vill ha det där garaget och lilla huset snart.
Vill inte bo i den här skrubben mer nu,
har fått nog av dom här väggarna.

Nä, jag vill ha ett litet hus och en öppen spis så
jag kan elda och mysa framför brasan,
och höra hur det sprakar sådär mysigt.
Blir väl aldrig av, inte på den här sidan jul iaf.
Tänkte att jag skulle få i nåt litet mysigt hus i år,
men det ville sig inte riktigt och är väl inte meningen än.

Nåja, dag 2 och arb.lös...fyyyy vad tråkigt det är alltså.
Vill inte ha det så här för länge, hoppas jag får jobb
snarast.
Näpp nu ska jag fika, sen blir det duschen.
Måste fixa lite och städa också, sen göra mat
och åka till mor o far och hälsa på en stund.
Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0