Gnällspikar är vi

Mycket tankar som far runt i huvet på mig nu om allt möjligt.
Svårt att somna på nätterna så jag är helt färdig när jag ska upp.
Ligger och tänker och är orolig för allt, innan jag kan somna.
Sen har jag fått en riktig tankeställare över hur jäkla gnälliga
vi är, vi människor. Vi gnäller för vädret, det är för kallt / varmt,
regn / snö. Vi har ont i ryggen, huvet mm mm...
Förkylningar och bla bla bla....
Men vad är det jämfört med en människa som har cancer t ex?
Eller ligger som ett paket och inget kan göra?
Inte gnäller dom och klagar, inte alla iaf.
Dom kämpar och försöker överleva och få ork
att klara sig igenom allt elände.
Får mediciner och antibiotika för att klara sig igenom
vissa faser som är hemska. Det är dropp hit och dit,
slangar hit och dit, tabletter i alla möjliga storlekar och former
mm mm...
Och vi gnäller för att vi har lite ont här eller där....
Jag ska inte klaga mer, för det är en fis i universum.
Det finns dom som har det mycket värre!!

Peace and Love!


Kommentarer
Postat av: bohman

Ja du skulle bara höra vilka "stora" problem dom har här på pressmaster som dom går omkring åkk gnäller om!!! men dom har väl inget värre att bekymra sig om å det är ju synd att vara positiv???

2008-12-04 @ 08:50:55
Postat av: Kicki

Svar till bohman

Usch då, finner inget annat att säga =o

Ha de gott.

2008-12-04 @ 09:35:46
URL: http://fordgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0